سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مجله خنده

نظر

بوتاکس چیست؟

سم بوتولینوم یکی از سمی ترین مواد شناخته شده برای انسان است. دانشمندان برآورد کرده اند که یک گرم از آن می تواند بیش از یک میلیون نفر و دو کیلو گرم آن می تواند تمام انسان های روی زمین را از بین ببرد. در غلظت های بالا ، سم بوتولینوم می تواند علائم بوتولیسم که یک بیماری شدید تهدید کننده حیات است را ایجاد کند. بوتولیسم بدون درمان ممکن است موجب نارسایی تنفسی و مرگ گردد. با وجود سمیت و گرانی، متقاضیان بسیاری دارد.

تزریق بوتاکس چیست
بوتاکس صورت، سم بوتولینوم برای درمان مشکلات عضلانی خاص و در زیبایی برای حذف چروک ها با فلج موقت عضلانی، تزریق می گردد.

 

تزریق بوتاکس ثابت کرده در صورتی که در دوز و تواتر زمانی مناسب تزریق گردد، در درمان شرایط بالینی مختلف، یک پروتئین درمانی موفق و ارزشمند ست.

 

“فقط میزان دوز است که باعث می شود بتوان از یک سم، اثر درمانی گرفت”

 

سم بوتولینوم را می توان در غلظت های بسیار کم به انسان تزریق کرد تا با جلوگیری از انتقال سیگنال های سلول های عصبی به عضلات، و ممانعت موثر از انقباض عضلات، آنها را فلج کند.

به منظور انقباض عضلات، عصب ها از انتهای خود، جایی که به سلول های عضلانی متصل می شوند، یک پیام رسان شیمیایی به نام استیل کولین را آزاد می کنند. استیل کولین به گیرنده های موجود در سطح سلول های عضلانی متصل گشته و باعث می شود سلول های ماهیچه ای منقبض یا کوتاه گردند. بوتاکس تزریق شده، مانع از آزاد سازی استیل کولین شده و از انقباض سلول های عضلانی جلوگیری می کند. اثر سم بوتولینوم باعث کاهش انقباضات غیر طبیعی عضلات شده و موجب می گردد عضلات کمتر سفت گردند.