سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مجله خنده

نظر

بوتاکس چیست؟

سم بوتولینوم یکی از سمی ترین مواد شناخته شده برای انسان است. دانشمندان برآورد کرده اند که یک گرم از آن می تواند بیش از یک میلیون نفر و دو کیلو گرم آن می تواند تمام انسان های روی زمین را از بین ببرد. در غلظت های بالا ، سم بوتولینوم می تواند علائم بوتولیسم که یک بیماری شدید تهدید کننده حیات است را ایجاد کند. بوتولیسم بدون درمان ممکن است موجب نارسایی تنفسی و مرگ گردد. با وجود سمیت و گرانی، متقاضیان بسیاری دارد.

تزریق بوتاکس چیست
بوتاکس صورت، سم بوتولینوم برای درمان مشکلات عضلانی خاص و در زیبایی برای حذف چروک ها با فلج موقت عضلانی، تزریق می گردد.

 

تزریق بوتاکس ثابت کرده در صورتی که در دوز و تواتر زمانی مناسب تزریق گردد، در درمان شرایط بالینی مختلف، یک پروتئین درمانی موفق و ارزشمند ست.

 

“فقط میزان دوز است که باعث می شود بتوان از یک سم، اثر درمانی گرفت”

 

سم بوتولینوم را می توان در غلظت های بسیار کم به انسان تزریق کرد تا با جلوگیری از انتقال سیگنال های سلول های عصبی به عضلات، و ممانعت موثر از انقباض عضلات، آنها را فلج کند.

به منظور انقباض عضلات، عصب ها از انتهای خود، جایی که به سلول های عضلانی متصل می شوند، یک پیام رسان شیمیایی به نام استیل کولین را آزاد می کنند. استیل کولین به گیرنده های موجود در سطح سلول های عضلانی متصل گشته و باعث می شود سلول های ماهیچه ای منقبض یا کوتاه گردند. بوتاکس تزریق شده، مانع از آزاد سازی استیل کولین شده و از انقباض سلول های عضلانی جلوگیری می کند. اثر سم بوتولینوم باعث کاهش انقباضات غیر طبیعی عضلات شده و موجب می گردد عضلات کمتر سفت گردند.


نظر

انواع الکترودهای جوشکاری

بر اساس فاکتورها و ویژگی های مختلف، الکترود جوشکاری در انواع گوناگون تولید می شود.

الف) الکترود بر اساس نوع پوشش فلاس:

جنس پوششی که این الکترودها را احاطه می کند اغلب از جنس آهک، سلولز، اکسید سدیم، خاک رس و یا آزبست است.

الکترودهای جوشکاری با توجه به نوع پوشش فلاس به گروه های زیر تقسیم می شوند:

1?الکترود با پوشش سلولوزی

قسمت زیادی از پوشش آن از جنس سلولزی است. سطح جوش الکترود سلولزی بصورت خشن و ناهموار است. بعلت نم گیر بودن این الکترودهای جوشکاری امکان فاسد شدن ماده سلولز به کار رفته در ترکیب آن ها وجود دارد.

به همین علت این الکترودها را در جعبه هایی که رطوبت به درون آن ها غیرقابل نفوذ باشد به فروش می رسانند. امکان خشک کردن الکترود به علت سوختن پوشش سلولزی در این الکترودها وجود ندارد.

بعلت خواص مکانیکی عالی و نفوذ کافی این الکترودها در جوشکاری پاس ریشه اتصالات به کار می روند و همینطور برای جوشکاری های سرازیر به علت سرعت منجمد شدن مذاب جوش قابل استفاده هستند. اما در پاس های میانی اتصال به کارگیریی این الکترودها قابل توصیه نیست به علت حل شدن زیاد هیدروژن در مذاب که سبب هیدرون تردی می شود.

2?الکترود با پوشش قلیایی یا بازی

قسمت زیادی از روپوش این الکترود از کربنات کلسیم همراه با مقداری فلورید کلسیم تشکیل شده است. این الکترودها چون در روپوش آنها مواد سلولزی به کار نمی رود جوش های ایجاد شده حداقل هیدروژن در جوش را دارند در نتیجه به این الکترودها، الکترودهای کم هیدروژن هم گفته می شود.

برای جوشکاری های ضخیم فولادی که دارای درصد کربن بالایی هستند و همچنین برای جوشکاری فولادهای کم آلیاژ که به ترک زیر خط جوش و منطقه مجاور حساس هستند این نوع الکترودها کاربرد دارند.

این نوع الکترودها به علت مقاومت در مقابل ضربه در تمام موقعیت ها به جز سرازیر مورد استفاده قرار می گیرند.

3? اکترودهای اکسیدی:

در روکش این الکترودها اکسید آهن زیاد بوده و همانند الکترودهای اسیدی نفوذ کم و سرباره ضخیمی دارند.

4? الکترود روتیلی

این نوع الکترود کاربردهای زیادی در جوشکاری های عمومی دارد. وجود مقدار زیادی اکسید تیتانیوم در روپوش این الکترود قوس پایدار می شود و امکان جوشکاری در تمامی حالات امکان پذیر می گردد.

5? الکترود با پوشش اسیدی

در روکش این الکترودها به مقدار زیادی منگنز و سیلیکات آهن وجود دارد و سرباره ضخیمی دارند که برای جوشکاری سطحی مناسب هستند و کاربرد بسیار کمی دارند و برای رفع عیوب قطعات در ریختگری مورد استفاده قرار می گیرند.

پوشش های سلولزی این امکان را دارند که در انواع جوشکاری با سرعت به نسبت زیاد استفاده شوند، مانند خطوط لوله. پوشش روتیلی برای انجام فرایند جوشکاری در آلیاژهای که ضدزنگ هستند استفاده می‌شوند، اما فرآیند جوش در پوشش اسیدی دارای کیفیت به‌مراتب بالایی نبوده و در موارد حساس از آن‌ها استفاده نمی‌گردد.

بطورکلی حساسیت به رطوبت یکی از معایب این نوع الکترودها است. پوشش های سلولزی در انواع جوشکاری با سرعت به نسبت زیاد مثل خطوط لوله به کار می روند. فرآیند جوش در پوشش روتیلی در آلیاژهای که ضد رنگ هستند مورد استفاده قرار می گیرد. در فرآیندهای حساس از پوشش اسیدی به علت کیفیت پایین استفاده نمی شود.

 


نظر

کاربردهای لیزر موهای زائد 

لیزر موهای زائد را می‌توان در هر نقطه‌ای از بدن استفاده کرد. البته مراجعات برای لیزر برخی از قسمت‌های بدن بیشتر است. مثلاً در خانم‌ها لیزر ناحیه‌ی بیکینی و تناسلی و لیزر موهای صورت شایع‌تر است. در آقایان لیزر موهای زیر بغل، لیزر خط ریش، موهای کمر و پشت گردن بیشتر انجام می‌شود. با این حال روش لیزر به قدری انعطاف پذیر، سریع و موثر است که می‌توان در یک جلسه کل بدن را در مدت کمتر از یک ساعت لیزر کرد.

منطقه‌ی تحت درمان هر چقدر که محدود یا وسیع باشد (حال می‌خواهد فقط پشت لب باشد یا لیزر کل بدن) برای حذف یا کاهش موثر موهای زائد، شما باید یک دوره‌ی درمانی را تکمیل کنید. این دوره معمولاً شامل 4 تا 6 جلسه‌ی لیزر با فواصل حدود 6 هفته است.

ممکن است کمی درد تجربه کنید ولی آن قدر نیست که غیرقابل تحمل باشد. بیشتر مراجعین درد لیزر را مثل برخورد یک کش لاستیکی با پوست توصیف می‌کنند. بسیاری از مراجعین ما اصلاً هیچ دردی احساس نمی‌کنند و می‌گویند فقط کمی پوست‌شان سوزن سوزن می‌شود. به طور کلی کمتر از 1 درصد مراجعین به کرم‌های بی‌حس کننده نیاز پیدا می‌کنند.

تعداد جلسات 

لیزر موهای زائد صورت بسیار سریع انجام می‌شود و شاید 5 تا 10 دقیقه زمان ببرد ولی موهای صورت (مثل موهای دست) بسیار سرسخت هستند و به تعداد جلسات بیشتری نیاز دارند. معمولاً برای حذف موثر موهای صورت به 6 تا 12 جلسه لیزر با فواصل 2 تا 4 هفته‌ای نیاز هست.

لیزر زیر بغل

حذف موهای زائد زیر بغل یکی از پرطرفدارترین استفاده‌های لیزر است. لیزر این ناحیه خیلی سریع و بی‌دردسر انجام می‌شود و کاملاً موثر خواهد بود. برای حذف موثر موهای زائد زیر بغل تقریباً به 5 جلسه با فواصل حدود 5 هفته نیاز خواهید داشت. بعد از 5 جلسه انتظار داریم که حدود 90 تا 95 درصد موهای زائد این ناحیه برای همیشه حذف شوند.