سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مجله خنده

نظر

پمپ دنده ای چیست ؟

یکی از مدل های مختلف هیدروپمپ ها است. در ابتدا باید بدانید که آن از پرکاربردترین و در عین حال پربازده ترین از انواع هیدروپمپ در بازار فروش صنعتی در ایران به حساب می آید همچنین در فروش حرف اول را میزند.

در این مقاله به بررسی ویژگی ها و همچنین مزایا و معایت آن در صنعت میپردازیم. طرز کار پمپ دنده ای به این صورت است که چرخ دنده های درون دستگاه از نوع جابه جایی مثبت وجود دارد و تنها با حرکت دو عضو قابل چرخش انتقال سیالات صورت میگیرد . جریانی یک دست و بدون پالس را فراهم کرده و امکان چرخش در دو جهت یعنی پر و خالی کردن مخزن را برای ما ایجاد میکند و در صورت استفاده صحیح خرابی کمی دارند که حتی قابلیت خشک کار کردن در یک بازه زمانی کوتاه در این پمپ هیدرولیک دنده ای خساراتی را به وجود نمی آورد .

پمپ دنده ای با قابلیت کشش بالا لقب خودمکش را در بین سایر نمونه ها به خود اختصاص داده است. قابلیت های مهم پمپ چرخ دنده ای قدرت کشش بالای آن است . به همین دلیل هم به آن این لقب را داده اند و دلیل آن ایجاد نیروی خلا در داخل پمپ باعث ایجاد مکش و حرکت سیالات می شود . خرید پمپ دنده ای انتخاب اکثریت افراد در صنعت میرسد به پمپ چرخ دنده ای !

حالا دلیل آن چیست ؟

با ویژگی هایی که این هیدروپمپ در دسترس ما قرار داده بسیاری از امورات چه در صنعت و چه موارد غیر از آن را پوشش می دهد .به این دلیل است که مورد انتخاب توده زیادی از افراد قرار گرفته است .با توجه به اینکه انواع سیلات را با غلظت های مختلفو ویسکوزیته هایی متنوع یعنی معمولی یا رو به پایین یا بالا را سرویس دهی می کند . بنابراین اگر در ابتدا در پاراگراف پمپ دنده ای چیست خوانده باشید کاربرد های زیادی برای این پمپ در نظر گرفته شده . این در حالی است که آن قادر به حمل و انتقال مقدار بالایی از سیالات با جریانی ثابت بدون کم و زیاد شدن فشار نیز است. این پمپ از نظر خرید در بین سایر هیدروپمپ ها مزایا زیادی دارد که آن را متمایز می سازد.