سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مجله خنده

نظر

در سال‌های اخیر صنعت کاشی و سرامیک دستخوش تغییر و تحولات زیادی شده و از کاشی در سایزهای متنوع و در محیط‌های مختلفی استفاده می‌شود.

به همین دلیل روش‌های سنتی نصب کاشی و سرامیک مثل استفاده از ماسه و سیمان و دوغاب دیگر گزینه چندان مناسبی به نظر نمی‌رسند. همچنین کار کردن با ماسه و سیمان چندان آسان نیست و نیاز به تخصص و تجربه زیادی دارد. ترکیب کردن این مواد با یکدیگر باعث ایجاد گرد و خاک و آلودگی زیادی می‌شود و بهتر است این کار در محلی غیر از محل نصب انجام گیرد.

به‌علاوه شکل خاص اتصال کاشی‌ها و سرامیک به سطح زیرین باعث می‌شود که فضایی خالی در زیر کاشی ایجاد شود؛ به همین دلیل آب می‌تواند به این فضا رخنه کند و کاشی را شکننده و لق کند.

با توجه به‌تمامی این مشکلات به‌مرورزمان چسب کاشی جایگزین این ترکیب شد.

مزایای چسب کاشی

چسب کاشی ترکیبی آماده از سیمان پرتلند غیرآلی پلیمری است که در آن از ماسه‌های ریزتر و مواد افزودنی برای بهبود اتصال کاشی استفاده می‌شود.

استفاده از این نوع چسب بسیاری از مشکلات ترکیبات قدیمی را حل کرده است. چسب کاشی معمولا به‌صورت آماده در بازار وجود دارد و تنها کاری که باید انجام شود ترکیب آن با آب است.

همین مسئله باعث می‌شود که جابجایی این محصول آسان باشد و هنگام آماده‌سازی نیز گرد و خاک و آلودگی کمتری ایجاد کند. در نتیجه استفاده از چسب کاشی بسیار آسان‌تر از ملات‌های قدیمی است و سرعت اجرای کار را هم بالا می‌برد. همچنین استفاده از آن نیز آسان است و در پایان ظاهر بهتر و تمیزتری نیز شاهد خواهید بود. این چسب بعد از خشک شدن در برابر رطوبت بسیار مقاوم است و حتی در مقابل زلزله نیز مقاومت زیادی دارد.

استحکام و طول عمر زیادی در طی سالیان متمادی دارد و با گذشت زمان دچار افت حجم و ترک‌خوردگی نیز نمی‌شود. نوعی از این چسب ضدآب است و برای جلوگیری از نفوذ رطوبت به کاشی خصوصا در مناطق پرباران بسیار مناسب است.

چسب کاشی برای نصب موزاییک‌های شیشه‌ای و گرانیت‌های سایز بزرگ روی انواع سطوح کاربرد دارد. این محصول در فضاها و سطوح مختلف از جمله بستر جلا داده‌ شده، سیستم دیوار خشک، کاشی‌های موجود از قبل، محیط‌های خارجی، پارکینگ، محیط صنعتی استخر و ... قابل‌ استفاده است. همچنین با استفاده از این چسب مقادیر کمتری مواد برای نصب احتیاج است. لایه چسبی که برای اتصال و نصب کاشی استفاده می‌شود از ترکیب سیمان و ماسه بسیار نازک‌تر است. در نتیجه صرفه اقتصادی استفاده از این محصول بیشتر است و بار وارد به ساختمان را هم سبک‌تر می‌کند.