سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مجله خنده

نظر

طی سال‌های اخیر تکنولوژی در تمامی زمینه‌ها در دنیا رشد چشمگیری داشته که صنعت ساختمان و مصالح ساختمانی نیز از این رشد غافل نمانده؛

چسب کاشی و سرامیک به خوبی جایگزین ملات کاشی و سرامیک سنتی شده‌اند؛ البته عده‌ای هنوز هم به استفاده از این روش سنتی مشغول اند اما این بازه بسیار کوچکی از سازه ها را شامل می‌شود.

دیگر استفاده از ملات سنتی پاسخگوی نیاز سازندگان و پیمانکاران نیست؛ 

اما علت این عدم کاربرد چیست ؟!

چرا دیگر شما نمی‌تواند در پروژه هایتان از ملات سنتی به جای چسب کاشی و سرامیک استفاده کنید ؟!

حقیقتاً پاسخ به این سوال بسیار آسوده است.

وزن سنگ ‌/ کاشی و سرامیک‌ها، شرایط آب و هوایی، نوع سازه ها و چندین دلیل دیگر که در ادامه به بررسی دقیق آنها خواهیم پرداخت، دلیل اصلی شده اند تا ملات های سنتی دیگر جایگاهی در سازه های ساختمانی نداشته باشند.

تصور کنید در یکی از پروژه های ساختمانی، پیمانکار ساختمان قصد دارد تا سطح نما ساختمان را سنگ اسلب کار کند؛ ملات سنتی قدرت و تراکم چسبندگی و نگهداری سنگ اسلب و سرامیک‌های پرسلان را نیز در طولانی مدت ندارد. دقت داشته باشید که شاید در لحظه اول سنگ و سرامیک بر روی محل موردنظر به خوبی بچسبد ولی طولی نمی‌کشد که سنگ با ملات زیرکار کنده شده و به زمین می‌افتند.

علت دوم هم می‌تواند یکدست نشدن سطح زیرکار باشد؛ به دلیل دارا بودن ذرات سازنده که به صورت کاملا سنتی و با دست مخلوط می‌شوند، به خوبی حل نشده که محتویات ریز و درشت را درون ملات سنتی بوجود می‌آورد.

این باعث می‌شود که در هنگام کار کردن سطح زیرکار صاف و یکدست نشده و سطح موردنظرتان نمای خود را از دست بدهد. البته اینها تنها دو مورد از معایب ملات سنتی کاشی و سرامیک بودند؛ .