سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مجله خنده

نظر

کاتالوگ چیست؟ 

کاتالوگ فهرستی از محصولات یا خدمات ارائه شده توسط یک موسسه یا شرکت به همراه توضیحات و قیمت آنها بصورت یک سند چاپی یا الکترونیک و غیره است. در کاتالوگ ، اطلاعات بسیار ساده ای راجع به یک محصول یا خدمت گنجانده می شود که در یک یا چند سطر گردآوری می شود.

هدف از آماده سازی کاتالوگ ، فروش محصول به مشتری است. از آنجا که کاتالوگ حاوی اطلاعاتی است که خریدار محصول را برای خرید راهنمایی و ترغیب می کند، می بایست این اطلاعات بشکلی دقیق و توسط مترجم متخصص و آشنا به آن محصول یا خدمت ترجمه گردد. ارائه کاتالوگ ، امری است که اکثر موسسات و شرکت های موفق بین المللی مبادرت به انجام آن می کنند تا محصول یا خدمت خود را در سطح بین المللی معرفی کرده و در نهایت، به فروش برسانند.

لذا در صورتی که در زمینه صادرات و واردات، مشغول فعالیت هستید و هنوز مبادرت به ترجمه کاتالوگ محصول یا خدمت خود نکرده اید، در اسرع وقت این کار را انجام دهید حائز اهمیت است که این کار زمانی هدف شما را محقق می سازد که ترجمه توسط مترجم آشنا به محصول یا خدمت مورد نظر انجام گرفته باشد تا بهترین کیفیت ممکن در این زمینه حاصل شود و هدف نهایی که همان فروش است، حاصل شود. مترجم مورد نظر می بایست تاحدی به اصول ترجمه تبلیغاتی نیز واقف باشد زیرا شیوه نگارش کاتالوگ و بروشور با متون دیگر متفاوت است.

معمولا کاتالوگ و بروشور با جملات کوتاه خبری و گاها بشکل عبارت نوشته می شوند، لذا مترجم می بایست به این امر آگاه باشد. محتوای کاتالوگ دارای ساختار تخصصی و فنی است، به همین دلیل مترجم باید در زمینه مورد نظر اطلاعات مکفی در اختیار داشته باشد