سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مجله خنده

نظر

کاربرد جک هیدرولیک سالیان سال است که جهت راحتی در بلند کردن و حرکت دادن ماشین آلات کشاورزی از توان و قدرت هیدرولیک استفاده می شود.

بهره بردن از این توان جهت کنترل کردن و نحوه استقرار در نشستن بر روی تراکتور در ماشین آلات بروز استفاده شده است.

در همه ی خودرو ها جهت کمک گرفتن برای حرکت دادن خودرو از روی چاله و یا جا به جایی تایر ها از انواع جک ها بهره می برندکه دارای انواع مختلفی هستند؛ همه نمونه‌های جک های هیدرولیکی، کاربرد گسترده‌تری دارند که امروزه از آنها در خودرو‌های سواری به کرات استفاده می‌شود و همچنین هنوز هم یک بخش ضروری در خودرو‌های سنگین به حساب می آید. 

خصوص جک های هیدرولیکی در ماشین آلات معدنی و راهسازی ، بالابر ، کمپرسی‌ها، جرثقیل‌ها ، لیفتراک و… نیز کاربرد خیلی زیاد و غیر‌قابل انکار دارند.از دلایل مهم اهمیت استفاده از این جک‌ هیدرولیک، شکل و ساختار تقریبا ساده بهمراه قدرت بسیار بالایی است که بوجود می آورند.

جک های هیدرولیک در صنایع اهمیت و کاربرد های بسیار زیادی دارند که به اختصار بیان می شود: بالا بردن و حرکت دادن ماشین‌آلات سنگین ، چرثقیل ها ، کاربرد در پالایشگاهها ، حفاریهای زیر زمینی ، معماری و برج سازی ، تمامی وسایط نقلیه و ... تنوع زیاد و همچنین گستردگی بالا در کاربری این جک ها وجود دارد که موجب شده تا جک‌های هیدرولیک در بین هزاران مدل و نوعهای مختلف و با طول و قطر‌ها و همچنین طراحی‌های متفاوت تولید شوند.شکل زیر یک نمونه کاربرد جک هیدرولیک میباشد.