سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مجله خنده

نظر

ویرایش  مقاله

و هرآنچه که باید بدانید دسته بندی :

آموزش آکادمیک بدون هیچ تردیدی، مقالات و نوشته‌های علمی یا رسمی نیاز به ویرایش و بازخوانی دارند. بخصوص اگر یک مقاله علمی تهیه می‌کنید باید برای تکمیل و بهبود آن از خدمات ویرایش تخصصی استفاده کنید.

ویراستاری و نمونه خوانی دست‌نوشته، دو مرحله اساسی و مهم در مقاله‌نویسی هستند که موجب می‌شوند کیفیت کار نهایی بالاتر رفته و با دقت بیشتری موضوع مورد بررسی قرار بگیرد تا هیچگونه ایرادی نداشته باشد.

ما شما را با روال این کار بیشتر آشنا می‌کنیم .

یادتان باشد که بسیاری از محققان و افراد مختلف معتقدند که نیازی به ویراستاری وجود ندارد و کافی است تا بعد از نگارش یک متن و مقاله، خودشان دستی به سر و روی آن بکشند. اما چنین فکری کاملا اشتباه است. این همان ایده نادرستی است که موجب می‌شود، بسیاری از مقالات از چاپ‌شدن در مجلات مختلف داخلی و خارجی بازبمانند.

واقعیت این است که ویراستاری علم و مهارتی جدی است و نمی‌توان آن را براساس فکر و شهود پیش برد. یعنی اگر می‌خواهید، مقاله‌ای که نوشته‌اید به درستی ویراستاری شود، باید اصول کار را هم به خوبی بدانید. این امر تخصصی از عهده تمام افراد برنمی‌آید.

ویراستاران خبره با تجربه و دانشی که دارند به مهارت ویرایش دست پیدا کرده‌اند. ضمن اینکه باید بدانید، ویراستاری انواع و مراحلی دارد. هر چقدر که متن‌تان برای نگارش مقالات علمی و تخصصی ویراسته‌تر باشد، امکان پذیرش‌تان هم بیشتر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: پارافریز مقاله چیست؟