سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مجله خنده

نظر

پژو 405

از ابتدا تاکنون در پنج مدل مختلف به بازار عرضه شده، اما در حال حاضر، تنها دو مدل یا سه تیپ از آن باقی مانده است. مدل هایی که از ابتدا تولید شده و ممکن است که دست دوم آن ها هم اکنون در بازار موجود باشد، به شرح زیر است:

405 GL 405 GLI 405 GLX (دو تیپ تک سوز و دوگانه سوز دارد) 405 SLX 405 استیشن اگر کسی دو تیپ پژو 405 GLX و پژو 405 GLX CNG را از لیست خودروهای مورد علاقه اش خط می زند، مهم ترین دلیل آن، ترمزهای کاسه ای این خودرو با قدرت ترمزگیری پایین است که در محور عقب به کار گرفته شده اند.

گشتاور پایین تیپ دو گانه سوز، به ویژه زمانی که خودرو در حالت گازسوز است، به معایب آن اضافه می شود. این مسئله و حجم کم فضای صندوق عقب به دلیل وجود منبع سوخت گازی باعث شده است که بازار خرید و فروش تیپ پژو 405 GLX CNG، بدتر از تیپ 405 GLX باشد.

پژو 405 و انواع آن جزو خودروهایی هستند که همچنان رونق خوبی در بازار خودرو دارند؛ البته کاهش میزان خرید و فروش به دلیل تغییرات فنی و قیمت ها، شامل پژو 405 و انواع آن هم شده است؛ با این حال، دو تیپ 405 GLX و 405 GLX CNG جزو پر فروش ها در میان سایر مدل ها هستند. این خودرو مجهز به ترمز ضد قفل ABS و EBD است.

ترمزها در قسمت جلو، دیسکی خنک شونده و در قسمت عقب، کاسه ای هستند. این خودرو مجهز به سیستم ضد سرقت ایموبلایزر است و قفل مرکزی آن با ریموت رادیویی طراحی شده است.

فرمان آن هیدرولیک است. مدل های پیشین این خودرو تنها یک کیسه هوا داشت، اما در حال حاضر، تمامی مدل ها با دو کیسه هوا تولید می شوند. تمام خودروهایی که هم اکنون در حال تردد هستند و تنها یک ایربگ دارند، در سال های گذشته تولید شده اند. از جمله امکانات رفاهی 405 SLX، سیستم صوتی پیشرفته آن است. آینه های جانبی و شیشه بالابرهای جلو برقی هستند. کلید بازکن صندوق عقب داخل خودرو و صندلی های قابل تنظیم جلو را هم می توان جزو امکانات رفاهی این خودرو برشمرد. از جمله تزیینات این خودرو، تریم بژ و طراحی جدید داشبورد است که شامل کنسول وسط، سر دسته دنده، پنل وسط و قسمت پشت آمپر می شود. تریم بژ: یکی از تزئینات داخلی کابین خودرو است که مربوط به قسمت هایی چون داشبورد و رو دری هاست.

یکی از ویژگی های مثبت پژو 405 و انواع آن، وجود لوازم یدکی  پژو  405 در اکثر فروشگاه های خرید قطعات و لوازم یدکی است. با اینکه هزینه تعمیرات این خودرو چندان پایین نیست، تهیه انواع لوازم یدکی آن به راحتی امکان پذیر است.

بیشتر بخوانید:همه چیز راجع به روفرشی کشدار