سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مجله خنده

نظر

انتخاب قالیچه آشپزخانه یکی از نکات مهمی است که در صورت انتخاب گزینه مناسب می توان از داشتن محیط گرم و صمیمی و البته خانوادگی در کنار آن لذت برد.

این موضوع به چند دلیل حائز اهمیت است و بنابر این باید به آن توجه کرد. نکته اول اینکه فرش آشپزخانه مرتبا کثیف می شود و نیاز به شستشوی فرش و گاهی تعویض دارد.

این شستشوهای مکرر نیازمند محصولی است که الیاف با کیفیتی دارند تا از پوسیدگی آن جلوگیری شود و مانع از رفتن رنگ فرش شود. اما این موضوع فقط به نگهداری از فرش محدود نمی شود و نیازمند دانش بیشتری است.

در ادامه مطلب شما را با گزینه های مختلف آشنا می کنیم تا بتوانید از میان آن ها محصولات مناسب با آشپزخانه ی خود را انتخاب کنید، لطفا با ما همراه باشید آشپزخانه قلب خانه است و تنها جایی است که به نوعی شاید محل کار خانم ها نیز محسوب شود. آماده سازی غذا زمان زیادی می برد و این فعالیت باعث می شود به پاها ، کتف یا کمر آسیب بزند و در طولانی مدت در این نقاط از بدن احساس خستگی و درد کنند.

پهن کردن فرش و قالیچه روی این کف پوش های سخت بستر نرم تری ایجاد می کند و فشار کمتری به پاها وارد می آورد.

بنابراین می تواند یک راه حل مناسب و ساده باشد ولی دردسرهای فراوانی هم با خود به همراه می آورد. انتخاب رنگ فرش آشپزخانه فرش آشپزخانه در مرحله اول باید به گونه ای انتخاب شود که در آن از رنگ های اشتها آور نظیر نارنجی، قرمز، سبز… استفاده شده باشد. در مرحله بعد باید دارای رنگ ثابت و با کیفیت باشد. البته می توان آن را تیره انتخاب کرد تا اگر آلودگی هم بر روی آن نشست خیلی به چشم نیاید.

نتخاب جنس فرش آشپزخانه جنس این محصول یاید دارای نکات زیر باشد: فرش های شگی یا پرز بلند به دلیل داشتن پرز بلند می تواند محل مناسبی برای میکروب ها و باکتری ها باشد و برای آشپزخانه مناسب نیست.

فرش آشپزخانه باید سبک و قابل حمل باشد تا بتوان آن را به راحتی شست و شو داد. در آشپزخانه از فرش ارزان قیمت استفاده کنید تا در صورت سوختگی بتوانید آن را تعویض کنید. به طور کلی فرشی که رطوبت کمتری را به خود جذب می کند می تواند گزینه مناسبی برای آشپزخانه باشد.

انتخاب فرش برای آشپزخانه مناسب است؟ شاید به نوعی پاسخ ما به این سوال منفی باشد زیرا فرش حتما در استفاده های مکرر به شستشوهای مداوم نیازمند است و از طرف دیگر انتخاب فرش ماشینی شاید اصلا به صرفه نباشد، در هر روی مطالبی که عنوان می شود هم به لحاظ انتخاب درست و منطقی و هم به لحاظ توجه به بودجه و نقدینگی در پاره ای از موارد می تواند یاری کننده باشد.

در صورتی که به دلایل مختلف تمایلی به استفاده از فرش های ماشینی نداشته باشیم می توانیم از گلیم برای پوشاندن کف آشپزخانه استفاده کنیم. استفاده از گلیم چند مزیت دارد، سبک بودن، قابل شست و شو بودن و با کیفیت بودن از مزیت های استفاده گلیم در آشپزخانه است.