سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مجله خنده

نظر

یونیت هیدرولیـک یا پاورپک هیدرولیک که شامل مخزن روغن، الکتروموتور، پمپ، و شیرهای کنترل فشار و تعدادی لوازم جانبی است، برای تامین انرژی و قدرت سیستم هیدرولیک تولید شده است.

یونیت هیدرولیک براساس نیاز صنایع مختلف با فشارهای مختلف تولید می­شوند. کار پمپ یونیت هیدرولیک این است که انرژی مکانیکی را که از موتور می­گیرد به انرژی هیدرولیک تبدیل می کند.

اینگونه که در اثر چرخش پمپ، بین ورودی و خروجی اختلاف فشاری بوجود می­آید که باعث کشش روغن از مخزن می­شود. پمپ­های هیدرولیک شامل کارتریجی، دنده ای و پمپ پیستونی هستند. یونیت هیدرولیک بر اساس چگونگی چینش قطعات مورد نیاز نصب شده و الکتروموتور و شیرآلات ساخته می­شود.

پس صنایع مختلف برای قدرت بخشیدن به دستگاه­هایی که استفاده می­کنند و تولید نیروی محرکه قوی مجبور به استفاده از سیستم­هایی مانند یونیت هیدرولیک هستند.

پس قطعاتی که در ساخت آن ها استفاده می­شوند تاثیر زیادی در عملکرد و قیمت خرید آنها دارد. پس برای خرید یک پاورپک­ هیدرولیک خوب باید به اجزای بکار رفته در آن دقت نمایید. همچنین در منبع تغذیه آسانسورها و جک­ها و هیدروموتورها، فیلتر پرس، سیزر لیفت، ماشین آلات ساختمانی، کشاورزی از جمله تراکتور و ماشین­آلات کاغذسازی نیز از پاورپک­ هیدرولیک استفاده می­شود.

برای طراحی و ساخت یونیت هیدرولیک باید شناخت کامل از اجزای تشکیل دهنده آن از جمله مخزن روغن، پمپ یونیت، چرخ‌دنده‌ها و لوازم جانبی آن داشت. مهم­ترین قسمت، مخزن روغن آن است. مخزن روغن پاورپک هیدرولیک باید حتما از جنس فلزی ساخته شود به این علت که قابل جوش­کردن باشد که بسته به نیاز صنایع مختلف فلزات مختلفی سفارش داده می­شود. برای تعمیرات راحت یونیت هیدرولیک باید به نحوه چینش اجزای آن در کنار یکدیگر دقت کرد.

یونیت هیدرولیک کوچک نیز نوعی از یونیت هیدرولیک است که برای استفاده­های عمومی مناسب است. بر اساس ماکزیمم فشاری که برای سیستم هیدرولیک لازم است سرعت پمپ و توان الکتروموتور محاسبه می­گردد.

اطلاعات مورد نیاز برای طراحی و ساخت یونیت هیدرولیک: · گام اول: یونیت هیدرولیک باعث پمپ روغن در سیستم­های هیدرولیک­ و در نهایت ایجاد حرکت در سیلندر و هیدروموتور می­شود.

برای حرکت­های خطی از سیلندر یا همان جک هیدرولیک و برای حرکت­های چرخشی و دورانی از هیدروموتورها یا همان موتور هیدرولیکی استفاده می­کنند.

· گام دوم: تعیین اطلاعات حرکتی جک هیدرولیک یا هیدروموتور می­باشد مانند: ü میزان کورس سیلندر جک هیدرولیک ü سرعت حرکتی سیلندر هیدرولیک ü سرعت چرخش هیدروموتور ü میزان نیروی مورد نیاز تولیدی سیلندر خطی ü میزان گشتاور مورد نیاز برای حرکت دورانی نحوه چیدمان اجزای یونیت هیدرولیک در طرز کار آنها بسیار با اهمیت است.

ممکن است اجزای الکتروموتور و پمپ هر دو روی مخزن یا در کنار و زیر آن و یا عمود بر مخزن قرار بگیرند.

در میان تمام چیدمان­ها مزیت چینشی که در آن الکتروموتور و پمپ عمود بر مخزن قرار می­گیرند بیشتر است زیرا فضای کمی اشغال می­کند، پمپ داخل روغن شناور است و باعث کاهش سر و صدا می­شود و مواقعی که پمپ نشت کند داخل مخزن ریزش می­کند و این کار باعث کاهش هدر رفت روغن می­شود.