سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مجله خنده

نظر

تزریق چربی به عنوان یکی از روش های جراحی زیبایی شناخته می شود، که در سراسر جهان توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است.

چرا که به نوعی با دریافت چربی از بدن فرد، می توان از بروز علائمی پیری در صورت و افتادگی و یا از بین رفتن حجم قسمت های مختلف بدن جلوگیری کرد.

تزریق چربی یعنی چی؟

یکی از رایج ترین اثرات افزایش سن با گذر زمان روی ظاهر افراد، از بین رفتن حجم بخش های خاصی از بدن است. اثرات این اتفاق،در افراد مختلف متفاوت است، اما معمولاً در قسمت هایی مانند صورت، سینه و باسن بیشتر مشاهده می شود. پیوند چربی و یا تزریق چربی به عمل زیبایی گفته می شود، که با برداشتن چربی از برخی از نقاط بدن و تزریق آن به قسمت های دیگر انجام می گیرد و برای حفظ ظاهر طبیعی قسمت های آسیب دیده استفاده می شود.

تزریق چربی چگونه انجام می شود؟

این عمل جراحی زیبایی بسته به میزان تزریق مورد نیاز، به دو صورت بی حسی موضعی و بی حسی عمومی انجام می شود. معمولاً زمانی که تزریق تنها به بخش کوچکی از بدن اعمال می شود، از بی حسی موضعی و آرامش بخش استفاده می گردد.

حذف چربی برای شروع این جراحی، چربی اولین چیزی است که به آن نیاز دارید! برای برداشتن چربی مورد نیاز معمولاً از لیپوساکشن استفاده می شود، تا چربی اضافی از مناطقی مانند شکم، باسن و ران برداشته شوند.

توجه : معمولاً از چربی که عمدتاً از فیبر تشکیل شده است، برای انجام این جراحی استفاده نمی شود. (مانند سینه مرد!) برای برداشتن چربی، از محلولی که حاوی لیدوکائین و اپینفرین جهت کاهش درد ، خونریزی و راحت شدن روند حذف چربی استفاده می شود.

نکته مهم : از روش های لیپوساکشن که با لیزر انجام می شوند، مانند SmartLipo نباید استفاده شود، چرا که این اشعه و گرما موجب از بین رفتن سلول های چربی می شوند.