سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مجله خنده

نظر

پارافریز متون انگلیسی چه اهمیتی دارد؟

نگارش متون تخصصی ممکن است دچار ایرادات و تشابهاتی باشد که نویسنده قادر به ویرایش و بازنویسی آنها نباشد. اغلب نویسندگان حین نگارش امکان دارد به صورت سهوی مطالبی را در مقاله خود استفاده کنند که مشابه با مطالب سایر مقالات باشد و یا نتوانند استناددهی صحیح انجام دهند.

استفاده از منابع علمی نویسندگان باید در شرایطی انجام شود که استناد دهی صحیح و رفرنس نویسی با دقت و با کیفیت انجام شود.

حتی افرادی که کاملا به زبان انگلیسی و نگارش مقالات لاتین مسلط هستند ممکن است اشتباها به این امر دچار شوند. بنابراین پیشنهاد ما ابتدا استفاده از سایت‌ها و نرم‌افزارهای مشابهت‌یاب و فهمیدن مقدار و میزان تشابه متنی است و سپس انجام پارافریز مقاله با روش‌ها و تکنیک‌های حرفه‌ای.

برای اینکه حریم خصوصی مطالب علمی و تخصصی خود و دیگران را حفظ کنید بهتر است از پارافریز استفاده کنید زیرا وجود تشابهات علمی در متن نه تنها غیراخلاقی و ناشایست می‌باشد بلکه زیان های جبران نشدنی نیز به نویسنده وارد خواهد شد.

و اصلی ترین عامل ریجکت مقالات در مرحله داوری وجود پارافریز می‌باشد.

تشابهات علمی چگونه تشخیص داده می‌شود؟

اما نحوه اطلاع از تشابهات علمی چگونه باید باشد؟

روشن است که نویسنده نمی‌تواند با مرور و روخوانی مقاله خود متوجه مطالب تکراری شود و نیاز به ابزارهای پیشرفته‌تری دارد. خوشبختانه امروزه برای تشخیص سرقت علمی متون فارسی و انگلیسی نرم افزارها و سایت های بسیاری وجود دارند که می‌توان به کمک آنها میزان سرقت علمی را تشخیص دارد.

ابزارها و سایت هایی که در این حوزه خدمات ارائه می‌کنند باید قوی و پیشرفته باشند و به جدیدترین منابع علمی ثبت شده در دنیا دسترسی داشته باشند.

همچنین برخی از نرم افزارها به صورت رایگان خدمات ارائه می‌کنند و برخی دیگر به صورت پولی بهتر است از ابزارهای پولی کمک بگیرید زیرا این ابزارها دسترسی به پایگاه داده ژورنالهای تخصصی close access نیز دارند از این رو قابلیت اعتماد بیشتری دارند و دقیق تر می‌توانند میزان مشابهت را شناسایی کنند.